Od pewnego czasu ulotki oraz katalogi reklamowe znów podbijają rynek reklamy. Za ich pomocą prezentowane są różnego rodzaju produkty, począwszy od spożywczych, a na kosmetykach skończywszy. W związku z tym pewien renesans przeżywa dzisiaj również fotografia reklamowa. Bo trudno wyobrazić sobie ulotkę czy katalog, w których nie byłoby aktualnych zdjęć tego, co jest sprzedawane. Warto więc zadać sobie pytanie, czym charakteryzuje się taka fotografia i czy każdy fotograf nadaje się do tworzenia zdjęć na potrzeby reklamy.
Aby być dobrym fotografem, trzeba przede wszystkim kochać to, co się robi. A żeby być dobrym fotografem reklamowym, trzeba mieć perfekcyjnie opanowaną technikę, a także potrafić tworzyć kompozycje, które oddziałują na odbiorcę, skutecznie utrwalając w jego świadomości wizerunek marki. Taka fotografia to także umiejętność tworzenia konceptu, który jest spójny i który każdym pojedynczym elementem zaskakuje pozytywnie odbiorcę, budząc w nim ciekawość, a także chęć posiadania.