Wszystko o eventach

Określenie „event” przeniknęło do polszczyzny już na dobre. Powszechnie używane w branży marketingowej, znajduje swoje zastosowanie również w języku potocznym. Konkretna definicja tego słowa w języku polskim nie istnieje, najlepiej więc doszukiwać się jego dosłownego znaczenia. Z angielskiego event to wydarzenie, zdarzenie, najczęściej zorganizowane z konkretnego powodu czy okazji. Z tego też powodu eventy organizowane są we wszystkich grupach społecznych, traktowane jako imprezy na ogromną skalę, ale także niewielkie, lokalne wydarzenia, zrzeszające małą ilość osób. Najprościej więc określić event jako pewnego rodzaju wydarzenie, będące sposobem na niecodzienne świętowanie danej okazji, lub wręcz przeciwnie – bez okazji. Wiele firm bowiem traktuje eventy bardziej jako sposób na rozreklamowanie swojej działalności, niż klasyczne świętowanie danego wydarzenia.

Pomysł na event może brać pod uwagę jeden z wielu schematów lub wręcz przeciwnie, odbiegać od schematu niemal całkowicie. Biorąc pod uwagę, że aby wpasować się w definicję określenia wystarczy przygotować coś odbiegającego od normy, organizator ma nieograniczone wręcz możliwości. Z tego właśnie powodu do eventów zaliczamy różnorodne targi i wystawy, zorganizowane np. z okazji rocznicy powstania warszawskiego lub bez okazji, by przypomnieć Polakom dane wydarzenie historyczne, eventy biznesowe, kładące nacisk na reklamę, a także eventy rozrywkowe i różnego rodzaju wydarzenia kulturalne, których głównym zadaniem jest dostarczenie rozrywki uczestnikom.