Każdego dnia, niemalże w każdej chwili mamy do czynienia z reklamą. W obecnych czasach reklama przybiera przeróżne formy, a mało która firma zajmująca się reklamą potrafi naprawdę zaskoczyć odbiorców danej reklamy. Podobnie ma się sytuacja w Internecie chociaż w naszym kraju to w miarę świeży rynek na którym reklama zbiera swoje żniwa.

Przełom w polskim Internecie ma miejsce od kilku lat, a razem z tym przełomem w skali masowej rozwija się reklama internetowa. Przybiera ona przeróżne formy poczynając od pozycjonowania w wyszukiwarkach, poprzez graficzne kampanie reklamowe wyświetlane na stronach, a skończywszy na marketingu wirusowym (działania, które za wszelką cenę mają doprowadzić do nagłośnienia danej marki w Internecie – nawet kosztem utraty sprzętu czy danych użytkowników Internetu). W naszym kraju od ostatnich kilkunastu miesięcy największym uznaniem cieszy się forma reklamy wymieniona jako pierwszy czyli pozycjonowanie stron.

Każdy, kto ma jakieś pojęcie o funkcjonalności Internetu doskonale wie o tym jak ogromne znaczenie mają w nim wyszukiwarki Internetowe. Bez nich 90% zasobów Internetu byłoby dla nas nie osiągalne. Wyszukiwarki internetowe, i reklama w wyszukiwarkach w chwili obecnej generują największy ruch na stronach internetowych. Od czego zależy skuteczność jaką może nam zapewnić pozycjonowanie stron, czyli reklama w wyszukiwarkach? Na pewno od tego na jakiej pozycji znajdujemy się na daną, interesująca naszych klientów frazę (słowo kluczowe).

Zatem jeśli pod hasłem „kalesony” będziemy znajdować się na pierwszym miejscu w wyszukiwarce internetowej możemy być niemalże pewni, iż osiągniemy znacznie większe zyski niż inne firmy zajmujące się sprzedażą kalesonów, nawet większą niż te które wybierają inne formy reklamy np. reklamy w prasie czy telewizji lokalnej. Oczywiście wiele zależy od tego w jakiej branży działamy i jak wiele będziemy musieli zainwestować w reklamę w wyszukiwarkach. Nieraz konkurencja może okazać się tak silna, że zajęcie pierwszych pozycji w wyszukiwarkach staję się wręcz niemożliwe!.