Idąc ulicą i codziennie w drodze do pracy mijając te same szyldy, te same budynki i siedziby firm, zwykle mniej więcej orientujemy się, gdzie w okolicy jest szewc, a gdzie klub muzyczny. W gąszczu wielu szyldów i firm na zatłoczonych miejskich ulicach ciężko jest jednak zapamiętać ich nazwy, czy po prostu zdecydować się, którą z firm powinniśmy odwiedzić gdy mamy taką potrzebę. Potykacze reklamowe stworzono po to, by przechodnie mijając różne firmy na ulicy mogli zdecydować, że wstąpią akurat do nas, a nie do konkurencji. Mogą podjąć taką decyzję na przykład pod wpływem tego, co przeczytają na potykaczu – że mamy interesująca promocję lub najlepszą pizzę w mieście, a może zachęci ich do tego ciekawe i humorystyczne hasło napisane na potykaczu? Jest to bardzo dobra forma reklamy znajdująca się w zasięgu wzroku każdego przechodnia i sprawiająca, że każdy przechodzień po prostu nie ma wyjście – musi zwrócić na nią uwagę i przez to zwiększa się zasię osób, które wiedzą o naszych usługach i kiedyś z nich skorzystają.