Pytania początkujących, dlaczego strona z niższym PR jest wyżej w wynikach wyszukiwania nie mają końca, a spór bardziej zaawansowanych czy PR jest jeszcze do czegoś przydatny ciągle trwa…

Mowa o Page Rank- skali wprowadzonej przez google do swojego algorytmu mającej na celu obliczanie ważności znalezionych stron dla każdego zapytania, a także liczbowy efekt działania tego algorytmu. Według tego algorytmu, każda strona oceniana jest przez google w skali 1-10.
Tyle teori- teraz rzeczywistość, a rzeczywistość jest taka, że aktualnie wyniki wyszukiwania nijak sie nia mają do skali PR, a Page Rank mniej więcej od wiosny tego roku przyznawany jest stronom niemalże losowo, zupełnie nie odzwiercielając ich popularność oraz Link Popularity. Nowe strony, prawie bez linków dostają bez niczego wartości 4 czy nawet 5, podczas gdy stare dobrze podlinkowane serwisy od kilku updatów nie zmieniają swojej wartości PR.

Sprawa na pozór prosta- google zrezygnowało ze skali PR, cała kwestia przechodzi do histori i kropka. Jednak nie takie proste- w czasach gdy PR było ważne i było o nim głośno powstało sporo “materiałow edukacyjnych” na tematy pozycjonowania i teraz ludzie nie znający się na rzeczy tworzą posty typu:

“…jak wiadomo serwis z wysokim PR jest wyżej dla takich samych słów kluczowych niż serwis z mniejszym PR…”

No cóż, każdy wie swoje…

OK początkujących mamy za sobą, teraz bardziej zaawansowani. Dlaczego oni jeszcze nie są zgodni, że PR nic nie znaczy?

Ano dlatego, że PR o ile przez samo google nie jest zbytnio brany pod uwagę, o tyle przez ludzi nie mających zielonego pojęcia o SEO jak najbardziej tak, a na allegro nie brakuje linków z niewartościowych, pod względem SEO, stron o wysokim PR.

Kolejną kwestią są systemy wymiany linków, które również dalej bazują na PR i według niego przyznają…

No cóż jak mówiłem, komu PR idzie na ręke, ten go będzie chwalił, komu nie- ten go olewa. Nie zamierzam nikogo przekonywać do swoich racji, ale proszę dajcie już spokój z postami, o PR…