W jaki sposób tak właściwie należy podejść do jazdy na swoim ,,dwukołowcu” w niecodziennych warunkach? Na pewno warto się zastanowić nad tym jak tak w zasadzie przygotować się do tego startu.

Czy jazda w górach jest jakąś odmianą dla tradycyjnie obieranych tras? Oczywiście, że tak. W tym przypadku należy powiedzieć o tym, że to właśnie tutaj podjazd lub zjazd z samej góry może zapewniać niesamowitą satysfakcję.

Do jazdy w górach najlepiej wybrać tradycyjnego ,,górala”. Jak należy dobrać odpowiedniego swojego ,,dwukołowca” aby on mógł się idealnie przysłużyć nie tylko do jazdy na klasycznym terenie ale dodatkowo po mieście? Przede wszystkim pierwszą rzecz na którą należy zwrócić uwagę związana jest z ramą roweru, która powinna się składać z wyspecjalizowanych mocowań mogących obsługiwać utwardzone otwory (inserty) odpowiadające za przymocowanie bagażnika.

Jazda w górach wymaga od nas dość dużej elastyczności. W tym przypadku warto uświadomić sobie to, że te wszystkie ,,fabryczne” górale składają się z opon terenowych. Taki rodzaj nie będzie w sposób odpowiedni się sprawdzał na asfalcie. Aby odpowiednio przejechać teren w górach należy podjąć decyzję o tym aby dokonać kilku zmian umożliwiających jazdę po specjalistycznej powierzchni.

Pierwszą rzeczą o której należy pamiętać jest zapewnienie bezpieczeństwa. W jaki sposób podnieść ten poziom? Można to na pewno osiągnąć poprzez specjalistyczny kask rowerowy. Jakie zadanie należy przypisywać na ten sprzęt? Przede wszystkim to ochrona twojej głowy przed ewentualnymi upadkami. W trakcie zjazdów, szczególnie ze stromych gór osiągane prędkości na pewno mogą być bardzo wysokie. Warto trzeźwo podejść do tego tematu i zdecydować się na to aby tak właściwie mieć na głowie jakąś ochronę. Dzięki temu można podnieść bezpieczeństwo przejazdu nawet o 100%.

W jakich butach należy siadać na nasz rower? Z pewnością optymalnym wyborem okazywać się mogą buty SPD. Dlaczego one mają w sobie aż tak wielką moc? Przede wszystkim za ich sprawą można bez problemu podjechać pod górkę a dodatkowo w czasie zjazdów z dość dużą szybkością można zwiększać swoje własne bezpieczeństwo. Jak każde buty należy odpowiednio rozchodzić. W tym przypadku najważniejsza opcja związana jest z tym aby wcześniej gdzieś się wybrać na przejażdżkę po mniej wymagających terenie w celu przyzwyczajenia się do formy i rodzaju powierzchni naszego obuwia.

Hamulce są także bardzo ważne w przypadku zjazdów z dość wysokich gór. W tym przypadku co będzie wskazane? Przede wszystkim zastosowanie hamulców tarczowych. Dlaczego to na nie należy się zdecydować? Na pewno są o wiele bardziej skuteczne szczególnie przydawać się mogą w czasie hamowania w czasie deszczowej pogody. W górach należy być przygotowanym do każdych warunków. Nie raz z nieba może spaść jakiś niezapowiedziany deszcz. Odpowiednie hamowanie związane jest z tym aby przede wszystkim robić to w miarę płynnie i z wyczuciem. Takie podejście gwarantować będzie niezablokowanie kół(przednich i tylnych).

Ze względu na różne warunki pogodowe górach należy być przygotowanym na posiadanie odpowiedniej odzieży. Szczególnie w warunkach górskich warto korzystać z sakwy rowerowej. To z pewnością bardzo dobre rozwiązanie dla wszystkich, którzy wcześniej mieli problem z doborem odpowiedniej odzieży. Bardzo pojemna sakwa z pewnością zmieści cały najbardziej potrzebny sprzęt dla każdego. W przypadku niespodziewanego deszczu warto się zaopatrzyć w jakąś suchą odzież. Kiedy zacznie padać i nagle zacznie się przejaśniać my będziemy odpowiednio przygotowani do tego aby tak w zasadzie przyjąć postawę na przygotowanego rowerzystę górskiego.

Dodatkowego akcesoria w taką podróż to z pewnością rękawiczki. Na jaki się rodzaj należy przygotować? Przede wszystkim dotyczyć one będą tych wygodnych i komfortowych. Warto uświadomić sobie, że ten element także będzie odpowiadał za jakość pokonywanej trasy.

Na samym końcu warto posiadać odpowiednie oświetlenie, zarówno z przodu jak i również z tyłu. To na pewno wysoka gwarancja do tego aby zwiększać swoje bezpieczeństwo kiedy na dworze zacznie się robić trochę ciemniej.